EXPERIMIT ON FOLK MUSIC .....IT IS REALLY RIDICULOUS..
THEY DO NOT KNOW WHAT IS EXPERIMENT.....
If you want to listen experiment listen musics of Bollywood on folk.
1) Kaun Aaya Ke Nigaho Mein Khanak Jaag Uthi,
2) Panhi Banu Udti Phiroo
3) Aaaj Ki Mulakat Bus Itni
4) Ishaaro Ishaaro Mein Dil Lene Wale
5) Aye Janjeer Ki Jhankaar
6) Gori Tera Gaon Bada Pyara
7) Husn Pahado Kaa
Chad Gayo Paapi Bichuwa
more than 1000 songs...on pahari....
but here......
uphh...
shiv joshi
Joshi Ji,
How r u ? Since long you are here.
Bade Bhai... I am not agree with you at all. Kya baat Joshi Ji yesa kyo. Actually, i was also somewhat busy so could not contact you. Anyway.. Thank for your views.
Joshi Ji....
A few days ago, i had purchased a few UK"s VCD and found them to be very very inferior. We can expect that our music will go such low level.
This seems like a attack on UK's folk music on the name of experiement.
Hello my dear friends of UK,
Good day to all of you. As I could not come online due to my hectic schedule. How are you dear friends. I even could not interact with you people.
Hello my dear mehta jee also. He is little bit angry with me.
I have seen the thread. I am not surprise..... What can we expect from these novice artists.
shiv joshi
A few days ago, I have shared this matter with Anil Bisht Ji, Preetam Bharatwan, Ashok mall ji, and Rajender Bisht Ji.
They were really shock to hear this.
Source : Dainik Jagran 21 March 2009
पौड़ी गढ़वाल। बदलते सामाजिक परिवेश व पाश्चात्य संगीत के चपेट आ चुकी लोकगायकी की धुनों से अब लोकगीत गायब हो गए है। इसके पीछे गायक / गायिकाओं का शार्ट कट फार्मूला अपनाना प्रमुख कारण है।
दशकों पहले गांव की महिलाएं किसी खास उत्सवों पर समूह में और वनों में घास लेने गई घसियारी सामूहिक रूप में लोकगीतों को गाया करती थी। अस्सी के दशक से पूर्व लोक गायिकी में सिर्फ मेल सिंगर ही अपनी आवाज देते थे। यह बात भी दीगर है कि उस समय महिला विषयक गीतों को भी मेल सिंगर ही आवाज देते थे। अस्सी के दशक में महिला गायिकाओं ने भी लोकगायिकी में पदार्पण किया। लोकगायकी में संगीत की धुनें भी समय के साथ-साथ रंग बदलती गई और आज लोकगीतों का नाता टूटने लगा है। पहले ठेठ वाद्य यंत्रों की धुनों पर लोकगीतों की स्वर लहरी हर किसी को पहाड़ों की महिमा सुनाकर अपनी ओर खींच लेती थी। आज थडया, चौंफला, चांचरी, बाजूबंद, झुमैंलो आदि लोकगीत पूरी तरह गायब हो गए है। इसके अलावा जो गीत आए कैसेटों में परोसे जा रहे है उन गीतों के भाव व धुनों पर पूरी तरह पाश्चात्य संस्कृति का रंग चढ़ चुका है। नवोदित गायकों का शार्ट-कट फार्मूला अपनाकर कम समय में अपेक्षा से अधिक सफलता प्राप्त करना प्रमुख कारण माना जा रहा है। संगीत निर्देशक गणेश बीरांन व गीत-संगीत निर्देशक अनिल बिष्ट का कहना है कि नेम व फेम की मैराथन दौड़ के चलते शार्ट फार्मूला अपनाने के साथ-साथ गीतों के व्यवसायीकरण के चलते यह परिवर्तन हुआ है।