Author Topic: उत्तराखंड पर कवितायें : POEMS ON UTTARAKHAND ~!!!  (Read 289524 times)

Bhishma Kukreti

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Jitendra Mohan Pant: A Garhwali Poet of Din Bandhu-Ism
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 (गढ़वाल, उत्तराखंड,हिमालय से गढ़वाली कविता  क्रमगत इतिहास  भाग - 321)
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 (Critical and Chronological History of Garhwali Poetry, part -321)
  By: Bhishma Kukreti   
  Jitendra Mohan Pant created and published a few Garhwali poetries. Jitendra Mohan Pant was born in in 1961, in village Syoli, Pauri Garhwal, Uttarakhand. After taking PG degree, Jitendra joined Army medical core. Jitendra created poems in Hindi and Garhwali as well. Jitendra expired at early age in 1999.
  Garhwali people will remember Jitendra Mohan Pant for his Din Bandhu-Ism in Garhwali poetry. Din Bandh-Ism poetries illustrate equality and empowerment of poor and socially backward class. Prem Lal Bhatt, Jaya Nand Khugas Baulya ji are remarkable poets of Din Bandhu -Ism in Garhwali poetry world
    Jitendra created less number of poetries and his contribution for developing Garhwali poetry literature is important. 
  Jitendra created poems related to social discrimination and imbalance in wealth distribution in India; class differences  in the society (Nanda Devi Twese Vinti ch meri); hill village images (Pyaru Pyaru Ganv Myaru Syoli) and childhood memoirs( Vo School ka  Din ).
   Jitendra shows more concern for common man, poor men  and those suffering due to caste system or  wealth generation by a couple of wealthy men.
        The poetic language of Jitendra Pant is simple, easily understandable. His style of comparison through common symbols is marvelous as in following poem –
कैकी बिरल़ी भी नौणी छ्वड़दी छी,
 क्वी रुटि क गफा कु तरसदा छिन,
 कैका कुकर हलवा खांदा छिन,
 कैका बच्चा भूखा सींदा छिन।
 Most of symbols are taken from common life and common figures as Rahim and Mira ( Vo school ka din) .
     The poems are in conventional style.
 निर्धनौ शोषण किलैकी
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  गरीब, अमीर कि भारत म या असमानता किलै की च,
निर्धन कु शोषण किलै कि च, यो अत्याचार किलै की च।

कैकी बिरल़ी भी नौणी छ्वड़दी छी,
 क्वी रुटि क गफा कु तरसदा छिन,
 कैका कुकर हलवा खांदा छिन,
 कैका बच्चा भूखा सींदा छिन।
 देश का धन थै बंटणा म यो भेदभाव किलै की च,
 निर्धन कु शोषण किलै कि च, यो अत्याचार किलै की च।।

जैका भैंसा बंड्या कै छीन,
वो दूध की बूंद नि पे सकदू,
जो सर्या दुन्या कु पेट पल़द,
वो पुटगु भोरी नि खा सकदू।
काम कन वलौं खुणै, अपणी चीज कु अभाव किलैं की च?
निर्धन कु शोषण किलै कि च, यो अत्याचार किलै की च।।

क्वी बैठि . बैठि कै राज कैरी
शासन अपणु चलाणा छीं,
गरीब का खून थै चुसणा छीं,
वेका पसीना से नहाणा छीं।
अमीर गरीब का जीवन से ख्यल्णु रैंदु किलै की च,
निर्धन कु शोषण किलै कि च, यो अत्याचार किलै की च।।

 क्वी धन का ऊंचा डांडों म,
 घुमदा ही रैंदा जाणू च,
क्वी कभि ऐथर नि बढ़ी पांदू,
सदनि ही लमडणु रैंदु च।
आवा, ये गरीब थै थामा, यो गिरणु किलै की च,
निर्धन कु शोषण किलै कि च, यो अत्याचार किलै की च।।

आवा जवान भैं बंदो,
ईं खाई थै मिटा द्ययूंला,
गरीबै मदद कैरि की
वैथे ऐथर सरकाई द्ययूंला।
आज तक देखी कैकी भि, दुन्या सियीं राई किलैं की च,
निर्धन कु शोषण किलै कि च, यो अत्याचार किलै की च।।

     Jitendra expired  at early age. However, whatever Jitendra created for within short period is remarkable for Garhwali poetry world.
(Created in 1979, Curtsey by Dharmendra Pant  )


Copyright@ Bhishma Kukreti, 2018
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पड्वा बल्द : एक प्रशसनीय व्यंग्य कविता  संग्रह
Padwa Bald by Umesh Chamola: One of Finest Garhwali Satirical poem collections
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 (गढ़वाल, उत्तराखंड,हिमालय से गढ़वाली कविता  क्रमगत इतिहास  भाग -322 )
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 (Critical and Chronological History of Garhwali Poetry, part -322)
   (Review of a satirical poetry collection ‘Padwa Bald)
  By: Bhishma Kukreti   
                  Dr. Umesh Chamola (b.1973, Kaushalpur, Rudraprayag) is a multi-lingual multi genre creative.  Padwa Bald is his remarkable satire creation.
              There are 32 satirical Garhwali poems in this collection. Most of the subjects are attacking on mal practices, corruption in administration, wrong customs, repression and suppression in various fields and various ways.
     Umesh uses old or current sayings for attacking on culprits as in Guru Chela poem-
  गुरु पेंदु पव्वा एक
चेला पेंदु चारेक
  In many places Dr. Chamola ridicules wrongs by  indirect methods as-
   संगती पड्वा बल्द छन
योंकी छ्वीं कैमू लगाणी
 Question-answer is one the perfect ways for satirizing in literature or questioning readers is also way of teasing and Umesh uses the both in his verses.
  मी ना पूछा
मीन कती खुशि पाई ?
      One of the ways of criticizing satirically is creating paradox, contradiction  or using praise for criticizing the wrong . Dr. Umesh Chamola uses paradoxical way with ease –
दाग बल अच्छा छन ,
...
अर यूँ धूणों तैं
मटयाणा पाणी का तळोम
 गोता छन लगाणा
   Using ignorance by any character is one the methods for creating humor and satire. Dr. Chamola used ignorance by a character in his poem ‘Mund Nikhol’.
        Umesh cleverly creates humor and irony by surprising headings of his poem as ‘Thag Roti.
     In many cases, dr. Chamola uses complex vocabulary for satirizing the wrongs as in Bhyuchal poem-
हे ऐंच वळू !
पोरे दुंगे चरों
ऐंसू दें भी
भ्यूंचळ अयां
 Dr. Umesh cleverly uses figure of speeches for creating sharp satire and sarcasm.
   लोग साल भर माँ एक दिन होली खेल्दन पर सि त साल भर आरोप –प्रत्यारोप अर किचड़ा की होलि खेल्दन.
  Dr. Umesh has word power for using various tactics in creating satire, irony, mockery, ridicules. 
   Poetry critic Dr. Manju Dhoundiyal states that Umesh has great potentiality for creating satirical poems.
  Dr. Umesh Chamola uses conventional and free style in creating satirical poems.
    Overall, the present poetry collection ‘Padwa Bald’ by Dr. Umesh is one of the finest Garhwali poetry collections.
Copyright@ Bhishma Kukreti, 2018
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Prem Lal Gaur Shastri: A Garhwali Poet 
 (गढ़वाल, उत्तराखंड,हिमालय से गढ़वाली कविता  क्रमगत इतिहास  भाग - 320)
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 (Critical and Chronological History of Garhwali Poetry, part -320)
  By: Bhishma Kukreti   (Literature Historian)
    A famous Hindi creator Prem Lal Gaur Shastri created Garhwali prose as well Garhwali poetry. Critics appreciated his Garhwali prose article collection ‘Premakanki ‘
      Prem Lal Gaur Shastri was born in 1947 Gaind, Talla Dhangu, Pauri Garhwal (Uttarakhand). After getting Acharya degree from Haridwar, Prem Lal Shastri shifted to Chandigarh.
    A social activist Prem Lal Shastri created a few Garhwali poems published in a few periodicals.
   His poems illustrate pain of society, pain of migration for search of jobs and worsening situation in hills of Uttarakhand. He created a couple of satirical poems too.
    The language of poems by Prem Lal Shastri is Sanskritized. He uses both the conventional style and free style in creating Garhwali poems.

  स्वर्गा  रोहणी
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आज मुक्त धरा कु जीवन
आज मुक्त गगन –समोरण
संतापित –शिषित छ केवल –
 अब तक अपणी धरती I
 आज विव्हल छ स्वर्गा रोहणी II
अश्रु –भेद आप्लावित तन
वर्चस्वहीन व्यथित जन जीवन
सतत श्रम पीड़ित अंतर्मन I
कब तक या किस्मत मा अपणी-
आज दुखी छ या धरती
आज विव्हल छ  स्वर्गारोहणी II
 (Anjwal, October 1990)


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Ek Dabal: Garhwali Poetry Collection of diverged Topics and different styles   
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 (गढ़वाल, उत्तराखंड,हिमालय से गढ़वाली कविता  क्रमगत इतिहास  भाग -325 )
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 (Critical and Chronological History of Garhwali Poetry, part -325)
 (Review of Poetry Collection Ek Dabal’
  By: Bhishma Kukreti   
   Shanti Prakash Jigyasu is a prominent member of Dhad Local Language Movement. ‘Ek Daball ‘ is his second Garhwal poetry collection after ‘As’.
 There are more than 44  poems, 63 four lines poems, 110 two liner poems in ‘Ek dabal’. Every second poem is Chitga’(Splash , Spatter or small poems). There are various subjects in this volume as interpersonal relationship, environment, poverty,  Migration, nature and sharp satire through Chhitga.
  Shnti Prakash is master of Chhitga or small poems.
       In this volume, there are many poems about mother, sacrifice by mother, and treatments by mature sons towards parents as –
वै पर ठोकर लगि
माँन नई धोती किनरि फाड़ दे
माँ जब बीमार ह्वे
वैन रिश्तों से हाथ झाड़ दे.
or
जबरी वैका बच्यां रैनी
वैन ब्वे बुबे टौल नि के जरा
एक दिन कैथे समजाणु छौ
अपड़ी ब्वेबुबे खूब सेवा करा .
  Shanti Prakash uses relationship in illustrating the subject and many times, he uses relationship for creating sharp satire.
    The poem ‘Ek Dabal Jhangryaal’  one of the finest poems in Garhwali illustrating pain of poverty –
जरा देर मा
क्वीनौनु र्वेर्वे से जालु
वै देखि हौर्युं बि नींद ऐ जाऊ
त ये बेळ भुक्की रैकी कटे जाऊ
अर य एक दबाळ झंगर्याळ
भोळ सुबेरौ काम ऐ जाऊ
 This author rarely witnessed such pathos poem about hunger and poverty in Garhwali.
      Shanti Praksh Jigyasu is one the finest expert in using conventional symbols for creating right images .
   Lokesh Navani rightly pointed out in his forwarding note that Shanti Prakash is successful in using conventional or common symbols for attacking the faults as  – ‘vodu’, ‘cheera’, ‘thatta’, matai kisraan’, ‘tilwi daani’ afkhau , or full poetry through symbols-
  राज चलणु अंगुळयूं मा
रेखड़ा उन्द उब्ब हूणा छन्न
कुछ रजणा छन ठाट से राज
बाकी लोग टपराणा छन
 or
अफखौहोलू जु पैली बिटी
वैन कैका हक मा किले रांण
खयो नि खयो वैसे कुछ भी
लुटेरों भागौ सब छोड़ जाण
or  the following poem is completely symbolic in words and for reader’s understanding too.
 जु मजदूर भुयां म सेंदूव्
वु  सुपन्युं मा स्वरग देखदू
जू अमीर रुप्यों म सेंदू
 वु सुप्न्य म नरक देखदु

   Garhwali novelist Harsh parvatiya rightly   pointed out another especial feature of poems by Shanti Prakash is really remarkable. Shanti Criticizes sharply the wrong customs, corruption, political misdoings but Shanti never uses leader ‘neta’  word in his such poems. That clearly shows Shanti believes that it is not the political society that is responsible for wrongs but the society as such is responsible that offering opportunities for political misuses.
जौंका बान धुंवन आंखी फुट गैनी
वूंन अबी तक हमरा चश्मा नि बणऐन
  The above small poem is one of the finest examples of symbolism in Garhwali poems.
    There has been long discussion on ‘Chitga’ poems (small sharp satirical poems) and most of Critics as Virendra Panwar or Kukreti agreed that Shanti Prakash is one of masters in creating sharp satire through Chitga poems.
     The present volume of poetry collection by Shanti Prakash Jigyasu proves that Shanti Prakash Jigyasu is one of finest Chitga creators in Garhwali poetry world. Poetry critics Dr. Manju Dhoundiyal appreciates his uses of words creating wits and sharp criticism to wrong happenings in the society as –
भगवानन मनखी तैं जिन्दगी ज्यूणु दे
 उखमा बि सुख दुःख खुजै
  Poetry expert Dr. Manju Dhoundiyal states that Shanti Prakash uses contradiction effectively in his small poems Chhitga-
यूँ आंख्युं म असदरी बारामास रै
छौंदी कुटुमदारी जिकुड़ी  तिसाळी रै
    Shanti Prakash Jigyasu uses universal Garhwali for creating Garhwali verses and  Garhwli readers from all corners would find his poems easily understandable. Critics will place Shanti on top in Garhwali poetry world for his best uses of symbols in creating small poems.

   




         
   



 Ek Dbal (एक दबाळ)
By Shanti Prakash jigyasu
Year -2012, Total pages -120
Published by Dhad Prakashan Dehradun

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Prakriti ar Manikhi: Garhwali poetry collection preaching with mixed emotions
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 (गढ़वाल, उत्तराखंड,हिमालय से गढ़वाली कविता  क्रमगत इतिहास  भाग - 326)
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 (Critical and Chronological History of Garhwali Poetry, part -326)
  By: Bhishma Kukreti   
     Most of the poems from 53 poems of Prakriti ar Manikhi a Garhwali poetry collection by youngpoet  Arvind ‘Prakriti Premi (born 1986, Bajiyal, Tehri ) are of preaching nature. The poets of initial period of Modern Garhwali poets used to create such preaching and inspiring poems as Sada Nand Kukreti or yogendra Puri.
 Vandana is about prayers for development of local languages as Garhwali and Kumaoni.Prakriti uthige is about preaching for timely action, Katyala is about protecting trees for human benefits; Gham is about characteristics of sunlight, ‘jwanii ma thaki ni jai ‘ illustrates comparision between karma and Bhagy (Action and Luck); the poem ‘Bhed kai ma ?’ criticizes human beings for his  matirailistic approaches and characteristicsof nature without any quality control department; sola ana sacchi bat and Yakhi Chhuti Jan’, Andher ni holi’,  are poems of  universal philosophical subject. There are satirical and mixed emotional poems too in this volume as Timlwa bantwara  (satire), Rauntyalu Uttarakhand (Images of Uttarakhand); Barkha re , Dilai bat  both with (love emotion).
            There are mixed emotions and sentiments in the poems by Arvind Prakriti Premi. Arvind did his best for using nature symbol for creating philosophical images.
    The poems are in modern style but with rhymical tones and structure.
 The dialects by Arvind are from Tehri Garhwal area but easily understandable by readers from other regions
    A research Associate Chandra Shekhar Tiwari rightly stated that those poems would be perfect in creating awareness among people.
 Prakriti ar manikhi : Garhwali poetry collection
Poet Arvind ‘Prakriti Premi’
year -2017 , pages 71
Publisher -  Winsar Publishing Co, Dehradun   

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Garhwali Ghazals by  Payas Pokhara -1

 आज कुछ जादै हि हरकणु-फरकणु च बादळ ।
इन लगणु कैकि आंख्यूं मा बरखणु च बादळ ।।
गरणगप्प सरग का गाळा कुयेड़ि भ्यटेणी चा ।
मठु-मठु कै जिकुड़ियूं भितर सरकणु च बादळ ।।
खुदेड़ खुद फेरि भटुळि बणकै आणि-जाणि चा ।
कळग्यसरि कळ्यज्यूं मा कर करकणु च बादळ ।।
आंख्यूं का डिमडळौं मा तिसळा बैठ्यांन आंसू ।
अर खरसण्यां गळ्वड़ियूं मा तरकणु च बादळ ।।
हमरा मुलक जनै त खगन-बिघन कै ग्याई यो ।
भारे !अब तुमरि सरहद जनै रड़कणु च बादळ ।।
सौळि-मौळि हुयूं च सरग घौर ऐ जावा 'पयाश'।
जिकुड़ियूं का दगड़ा-दगड़ि दरकणु च बादळ ।।
© पयाश पोखड़ा 29082019.
एक सेर एक माणि
****************
ज़िंदगि को माना-मतलब हम त इतगै बिंगौं ।
नये धुये कि औं अर नये धुये कि चलि ग्यौं ।।
© पयाश पोखड़ा 26082019.
-हरचि गैन वो स्यकुंद, गौं-गाळौं मा बोलि देई ।
मुंजै दे द्यू बत्ती जळ्वठा-आळौं मा बोलि देई ।
कख अंदि वो बौड़िक जो छोड़िक चल जंदि ।
ढक्यां दरवजौं फर लग्यां ताळौं मा बोलि देई ।।
गज़ल
******
कतगा अळझट असंद चा ।
फेरि भि ज़िंदगि पसंद चा ।।
टट्ग्वांस च सांस ल्हीणु भि ।
वाड़ि-मोरि कब बटै बंद चा ।।
सूरज भि भारि लेथळ ह्वैगे ।
पाणि मा पस्यौ की गंद चा ।।
जाड़ौ काटि कुलड़ि चलाणु ।
अपणो हि खास भै-बंद चा ।।
उकळ्यूं सुसगरा भ्वरणु रैंद ।
रस्ता-बाटौं दगड़ रजामंद चा ।।
मिजान नि बैठुदु सब दगड़ि ।
यो त अपणो-अपणो छंद चा ।।
गिल्ली छन 'पयाश' की आंखि ।
बाकि सब आनंद हि आनंद चा ।।
जै दिन बटै म्यारु गांव शैर ह्वाई ।
गौं मा भै-भयात दगड़ बैर ह्वाई ।।
हमरु त चौकु-चुल्लु संजैति छाई ।
आज थोक ख्वाळा भि गैर ह्वाई ।।
जख छम्वटौं ल छक्वै पाणि प्याई ।
अब नवळि पंदेरि गौं का भैर ह्वाई ।।
बरखा-बणदर्यूं दगड़ लड़दा-लड़दा ।
बांजि कूड़ि-पुंगड़ियूं भारी डैर ह्वाई ।।
सिस्त-सिसाद नि लगै साकी हमल ।
जिंदगि भि चांदमारी की फैर ह्वाई ।।
बिरणि सिकासैरि नि करदा 'पयाश'।
तेरा गीत मुंडरु अर गज़ल जैर ह्वाई ।।
© पयाश पोखड़ा 22072019.
गज़ल
******
उज्यळौं मा अंध्यरा भट्याणा छन लोग ।
रंगणा मा चिनगरा छट्याणा छन लोग ।।
कळ्यजि का कोंपळ कुटमणा मौळिगीं ।
ज़िकुड़ि्यूं मा ठंगरा खड्याणा छन लोग ।।
कन-कना सौं खणा रंदि बात बेबात मा ।
हमथैं त दीन-द्वफरा लट्याणा छन लोग ।।
आंखि तुलबुल भ्वरेकि खत्येण लगीं चा ।
फेरि भि धारा मंगरा फट्याणा छन लोग ।।
कठगळ्यूं सुख्यां पंजळ लखड़ा हर्चिगीं ।
हथग्वल्यूं अनगरा अड्याणा छन लोग ।।
जख्या का जखम पुंगड़ि्यूं की पीठि मा ।
चटेलि खालि मंदरा लठ्याणा छन लोग ।।
तुम बगैर नि रै सकदा ज्यूंदा ईं दुन्यां मा ।
तबि 'पयाश' वभरा ग्वट्याणा छन लोग ।।

सड़क
********
बट्या-बाट कुजाण कनै जाणि च य सड़क ।
मनख्यूं बिटोऴिक कनै जाणि च य सड़क ।।
घर्या गुदड़ा लटगौं खुणै त दुफुट्टि भि हरचा ।
चलाक बूण भजेड़ू जनै आणि च य सड़क ।।
दिनमनि उज्यळौ मा भि उत्यड़ा लग्या छन ।
झणि किलै अंध्यरौं जनै जाणि च य सड़क ।।
सड़क्यूं का बैण्ड जन घूम घूम ह्वाई जिंदगि ।
मजूरि को ल्वै पस्यौ कनै खाणि च य सड़क ।।
बस क्वादु-झुंगरु भट्ट कौणि कुटरि का बाना ।
नाति-नतिणौं थैं गौं जनै ल्याणि च य सड़क ।।
एकदां चिफिळिगीं जो द्विया पौ "पयाश" का ।
रड़ाघुसि चलणि रालि इनै गाणि च य सड़क ।।
गज़ल
*********
कभि हैंसणा रवां हम कभि रूणा रवां ।
जिंदगि सदनि त्यारा खुट्टा धूणा रवा ॥
जुनख्यळि सि जिंदगि द्यखणा का बाना ।
औंसि-पुरणमसि की जून जन हूणा रवां ॥
सदनि टलक्यांणा रवां चूंदि छीजि जिंदगि।
हम त फुटीं गगरि कस्यरि जन चूणा रवां ॥
आस-विसवास की आंदि-जांदि सांस मा ।
दगड़्यों दगड़ हम अपण्यास खूणा रवां ॥
दिनमान कछड़ि मा भारि खितकड़ि मरिन ।
फेरि रुमुक दां झणि किलै खूब रूणा रवां ॥
रड़्यां फटळौं की तेरि धुरपळि च "पयाश"।
बगैर सौण-भादौ का भि सदनि चूणा रवां ॥
*****************
जिंदगि का त बस इत्गै हि ज़ागर छन ।
द्वि बिसिरि ग्यौं अर चार मुखागर छन ॥
*******
जो डाळि बल जतगा लकदक रैंद ।
ढुंगेरु कि वींफरै उतगा हि टक रैंद ।।
कैल निमाड़ डाळि कैल कार खालि ।
नांगि कैकि डाळि याद कैथै कख रैंद ।।
सर्र बिसरि जांद वा अपणि पुरणि कचगा ।
फेरि मौळ्यां कुटमणों दगड़ लकझक रैंद ।।
को छाया ढुंगा चुटन्दरा, कख बतांद वा ।
पर ल्हे देकि वींकु 'पयाश' फर शक रैंद ।।
नि पूछ कि कैकि च या झपन्याळि डाळि ।
डाळा छैलु बैठणा को त सबुको हक रैंद ।।
त्यारा खय़ालु मा कनि बिसुदि कि निंद चा ।
यु अफलाबाद लप्यता उडणु जख-तख रैंद ।।





Bhishma Kukreti

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Garhwali Ghazals by Payas Pokhara
गज़ल
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अपणा-बिरणौं दगड़ जो खड़ा नि हूंदा ।
खुट्टा अळगै-अळगैकि वो बड़ा नि हूंदा ।।
भ्याळुंद पिचकाणा रैन वो सदनि सबुथैं ।
टुटि जांदि कमर जो चम्म खड़ा नि हूंदा ।।
रस्ता लग्यूं छौं छौंपि त द्यूलु त्वै कखिम ।
लब्बी लपाग का क्वी बाटा बड़ा नि हूंदा ।।
दुन्यां जणद कोच कतगा गैरा पाणि मा ।
त्यारा ब्वलणन क्वी छ्वटा-बड़ा नि हूंदा ।।
कुछ त छैंच वैमा जो आज टुक्कू बैठ्यूं ।
तकणैं-तकणैकि लब्बा लबछड़ा नि हूंदा ।।
सच थैं झुट्याणा की हिकमत नि कैर तू ।
'पयाश' मिठ्ठा करैला कभि कड़ा नि हूंदा ।।



Bhishma Kukreti

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Garhwali Verses by famous Poet Payas Pokhara

एक सेर एक माणि
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स्यवा-सौंळि,आबत-अस्नौ,आणि- जाणि सब झूटी छुवीं ।
बाब-दद्दौं की पुरणि छुवीं-बत्था लगाणि अब झूटी छुवीं ।।
अदम्यूं की ईं घिमसाण मा अदरि का आदिम हि आदिम ।
मनखी-मनख्यूं मा मनख्यात ख्वज्याणि सब झूटी छुवीं ।।

© पयाश पोखड़ा 07092019.

Bhishma Kukreti

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Garhwali Poems on Teacher's day by Payas Pokhara
नमामि! नमामि!! गुरुदेवो नमामि!!!
(मेरे सभी गुरुजनों के चरणकमलों में सादर समर्पित)

मित सदनि कु ख्वीण्डु अबिण्डु रौं ।
पर क्वी मिथैं,
पल्याणु राया,मिसाणु राया ।।

मित सदनि इनै-उनै डगपुणु रौं ।
पर क्वी मिथैं,
बाटु बताणु राया,दिखाणु राया ।।

मि ब्वल्ख्या-पाटी देखि डरणु रौं ।
पर क्वी मिथैं,
'ऐ' 'आ' सिखाणु राया,बताणु राया ।।

मित जिंदगि का पन्ना पलटणु रौं ।
पर क्वी मिथैं,
अड़ाणु राया, पड़ाणु राया ।।

© पयाश पोखड़ा 05092015

Bhishma Kukreti

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Poems by Payas Pokhara
एक सेर एक माणि
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ज़िंदगि को माना-मतलब हम त इतगै बिंगौं ।
नये धुये कि औं अर नये धुये कि चलि ग्यौं ।।

© पयाश पोखड़ा 26082019.

 

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